профпадрыхтоўка школьнікаў беларуская мова прафесійная лексіка планаванне
Вучэбная праграма дысцыпліны «Беларуская мова (прафесійная лексіка)» распрацавана ў адпаведнасці з такімі нарматыўнымі і метадычнымі дакументамі, як Беларуская мова (прафесійная лексіка) – дысцыпліна, якая дапамагае студэнтам далучыцца да багаццяў нацыянальнай культуры, сфарміраваць камунікатыўна развітую асобу, здольную наладжваць зносіны на роднай мове ў прафесійнай сферы, перакладаць і рэферы-раваць прафесійна арыентаваныя і навуковыя тэксты, весці дзелавую дакументацыю, выступаць з навуковымі паведамленнямі і публічнымі прамовамі і інш.
Падрыхтоўка і выданне арфаграфічнага слоўніка беларускай мовы для агульнаадукацыйных устаноў і ўстаноў, якія забяспечваюць атрыманне прафесійна-тэхнічнай, сярэдняй спецыяльнай і вышэйшай адукацыі. студзень – верасень 2010 года. Э.М. Ганчар.
«БЕЛАРУСКАЯ МОВА (ПРАФЕСІЙНАЯ ЛЕКСІКА)» прафесіянальнага кампанента тыпавых вучэбных планаў. па спецыяльнасцях (накірунках спецыяльнасцей) (акрамя спецыяльнасці 2-26 02 31. Тыпавая вучэбная праграма па вучэбным прадмеце (вучэбнай дысцыпліне) «Беларуская мова (прафесійная лексіка)» (далей – праграма) прадугледжвае вывучэнне вучэбнага прадмета (вучэбнай дысцыпліны) з улiкам профiляў адукацыі i канкрэтнай квалiфiкацыi. Праграма з’яўляецца абагуленай для ўсіх спецыяльнасцей прафесіянальна-тэхнічнай і сярэдняй спецыяльнай адукацыі (акрамя спецыяльнасці 2-26 02 31 «Дакументазнаўства і дакументацыйнае забеспячэнне кіравання»).
Прафесійная лексіка. В начало. Курсы. Вучэбная праграма па дысцыпліне "Беларуская мова. Прафесійная лексіка". Агульнаадукацыйны стандарт дысцыпліны Страница. Вучэбная праграма Файл.
Беларуская мова. Прафесійная лексіка. Библиографическое описание документа: Асіпчук, Аксана Мікалаеўна Беларуская мова. Прафесійная лексіка : дапаможнік / А. М. Асіпчук, В. В. Маршэўская, А. С. Садоўская ; Установа адукацыі "Гродзенскі дзяржаўны ўніверсітэт імя Янкі Купалы". – Гродна : ГрДУ, 2009. – 271 с. – ISBN 978-985-515-119-8 : 6476р., 396экз.
Дысцыпліна «Беларуская мова (прафесійная лексіка)»накі-равана на засваенне і прафесійнае прымяненне беларускай на-вуковай тэрміналогіі, выпрацоўку ў студэнтаў уменняў правіль-на ўспрымаць розную інфармацыю на беларускай мове – выпрацаваць і замацаваць практычныя ўменні і навыкі граматнага карыстання вуснай і пісьмовай мовай; – развіць моўна-эстэтычны густ студэнтаў, звязаны з чыс-цінёй і правільнасцю мовы; – пашыраць і ўзбагачаць прафесійны лексічны запас буду-чых спецыялістаў, выпрацаваць уменне практычнага карыстання тэрміналогіяй і прафесійнай лексікай па абранай спецыяльнасці
Беларуская мова (прафесійная лексіка). ВУЧЭБНА-МЕТАДЫЧНЫ ДАПАМОЖНІК для студэнтаў спецыяльнасці. 1-27 03 01 «Кіраванне інавацыйнымі праектамі прамысловых прадпрыемстваў». Вучэбна-метадычны дапаможнік «Беларуская мова (прафесійная лексіка)» створаны ў адпаведнасці з праграмай аднайменнага курса і прызначаны для студэнтаў факультэта маркетынгу, менеджменту, прадпрымальніцтва БНТУ. Ён мае тэарэтычны і практычны характар і будзе садзейнічаць засваенню асноўных нормаў беларускай літаратурнай мовы – арфаэпічных, арфаграфічных, лексічных, фразеалагічных, граматычных (марфалагічных і сінтаксічных), стылістычных.
Вучэбная праграма па вучэбным прадмеце «Беларуская мова» для VІ класа ўстаноў агульнай сярэдняй адукацыі з беларускай і рускай мовамі навучання і выхавання. Вучэбная праграма па вучэбным прадмеце «Беларуская мова» для VІІ класа ўстаноў агульнай сярэдняй адукацыі з беларускай і рускай мовамі навучання і выхавання. Вучэбная праграма па вучэбным прадмеце «Беларуская мова» для VІІI класа ўстаноў агульнай сярэдняй адукацыі з беларускай і рускай мовамі навучання і выхавання. Прыкладнае каляндарна-тэматычнае планаванне па вучэбным прадмеце.
Беларуская мова (пpaфeciйнaя лексіка). У 4 ч. Ч. 1. Беларуская мова: агульныя звесткі, паходжанне i развіццё, функцыянальныя стылі : вучэбна-метадычны дапаможнік для студэнтаў БНТУ / Л. А. Гіруцкая [i інш.] ; пад рэд. Л. А. Гіруцкай. - Мінск : БНТУ, 2005. - 289 с. Abstract. Дапаможнік уключае агульналінгвістычныя звесткі, якія неабходны для разумения сутнасці мовы, яе pолi у жыцці грамадства, асаблівасцей функцыянавання беларускай мовы ва ўмовах білінгвізму у РБ; знаёміць з этапамі развіцця беларускай мовы, функцыянальнымі стылямі, адметнасцямі стылістыкі афіцыйна-справавых дакументау. Кожны з
Беларуская мова (прафесійная лексіка). Электронная библиотека УО "ГГЭК им.И.Счастного". Асновы тэорыі. Спецыяльная лексіка – гэта словы і спалучэнні слоў, якія выкарыстоўваюцца пераважна колам людзей пэўнай галіны ведаў, прафесіі, спецыяльнасці. Сярод спецыяльных слоў выдзяляюцьпрафесійную лексіку (прафесіяналізмы) ітэрміны. Гэта словы функцыянальна абмежаваныя пэўнай сферай ужывання, яны здольныя называць адны і тыя ж паняцці, для іх характэрны, па сутнасці, аднолькавыя спосабы ўтварэння. Такая акалічнасць аб’ядноўвае прафесіяналізмы і тэрміны.
Беларуская мова (прафесійная лексіка)— дысцыпліна, якая дапамагае студэнтам далучыцца да багаццяў нацыянальнай культуры, сфарміраваць камунікатыўна развітую асобу, здольную наладжваць зносіны на роднай мове ў прафесійнай сферы, перакладаць і рэферыраваць прафесійна арыентаваныя і навуковыя тэксты, весці дзелавую дакументацыю, выступаць з навуковымі паведамленнямі і публічнымі прамовамі і інш. Праграма курса «Беларуская мова (прафесійная лексіка)» накіравана на засваенне і прафесійнае прымяненне беларускай навуковай тэрміналогіі, выпрацоўку ў студэнтаў уменняў правільна ўспрымаць розную інфарма
Беларуская мова (прафесійная лексіка) – дысцыпліна, якая дапамагае далучыцца да багаццяў нацыянальнай культуры, сфарміраваць камунікатыўна развітую асобу, здольную наладжваць зносіны на роднай мове, перакладаць і рэферыраваць прафесійна арыентаваныя і навуковыя тэксты, весці дзелавую дакументацыю, выступаць з навуковымі паведамленнямі і публічнымі прамовамі і інш. Праграма курса накіравана на засваенне і прафесійнае прымяненне беларускай навуковай тэрміналогіі, выпрацоўку уменняў правільна ўспрымаць розную інфармацыю на беларускай мове, а таксама дакладна і асэнсавана
уключэнне настаўнікаў беларускай мовы і літаратуры ў дзейнасць па засваенні спосабаў рэалізацыі кампетэнтнаснага падыходу ў выкладанні адпаведных вучэбных прадметаў, выхаваўчага патэнцыялу вучэбных і факультатыўных заняткаў па беларускай мове і літаратуры; метадычнае суправаджэнне росту прафесійнай кампетэнтнасці настаўнікаў беларускай мовы і літаратуры і іх паспяховай атэстацыі 10. Мартынкевіч, С. В. Развіццё камунікатыўнай кампетэнцыі школьнікаў пры вывучэнні беларускай мовы (5-6 класы): вучэб.-метад. дапам. для настаўнікаў агульнаадукац. устаноў з беларус. і рус. мовамі навучання / С. В. Мартынкевіч. 4. Планаванне работы метадычных фарміраванняў
Беларуская мова: прафесійная лексіка. № метод. ук.: ЭУМК15. Буракова, М. У. Беларуская мова: прафесійная лексіка : электронны вучэбна-метадычны комплекс па вучэбнай дысцыпліне для студэнтаў дзённага і завочнага аддзяленняў тэхнiчных спецыяльнасцей / М. У. Буракова. - Гомель : ГДТУ ім. П. В. Сухога, 2019.
уключэнне настаўнікаў беларускай мовы і літаратуры ў дзейнасць па засваенні спосабаў рэалізацыі кампетэнтнаснага падыходу ў выкладанні адпаведных вучэбных прадметаў, выхаваўчага патэнцыялу вучэбных і факультатыўных заняткаў па беларускай мове і літаратуры; метадычнае суправаджэнне росту прафесійнай кампетэнтнасці настаўнікаў беларускай мовы і літаратуры і іх паспяховай атэстацыі 10. Мартынкевіч, С. В. Развіццё камунікатыўнай кампетэнцыі школьнікаў пры вывучэнні беларускай мовы (5-6 класы): вучэб.-метад. дапам. для настаўнікаў агульнаадукац. устаноў з беларус. і рус. мовамі навучання / С. В. Мартынкевіч. 4. Планаванне работы метадычных фарміраванняў
Прадмет, метады и задачы курса "Беларуская мова". Асаблівасці фанетычнай сістэмы сучаснай беларускай мовы. Службовыя часціны мовы. Паняцце аб спецыяльнай лексіцы і тэрміналогіі. Інтэрнацыяналізацыя і міжнародная уніфікацыя сучаснай тэрміналогіі. Рубрика. Иностранные языки и языкознание. Вид. курс лекций. Язык.
Змяшчае тэарэтычны матэрыял і комплекс практыкаванняў па курсе «Беларуская мова (прафесійная лексіка)» для студэнтаў розных спецыяльнасцей эканамічнага профілю, а таксама тэкставыя заданні і чатыры дадаткі. Асноўная ўвага звернута на прафесійную (спецыяльную) лексіку – асаблівасці вымаўлення, напісання, словаўтварэння, словаўжывання, прыёмы тэрміналагізацыі, уменне адэкватна і мэтазгодна выкарыстоўваць моўныя сродкі ў залежнасці ад камунікатыўнай задачы выказвання. Матэрыялы практыкаванняў маюць эканамічную скіраванасць. Асобна да кожнай тэмы падаюцца творчыя заданні, арыентаваныя на развіццё
Метадычныя рэкамендацыі да практычных заняткаў па дысцыпліне «Беларуская мова (прафесійная лексіка)» ўключаюць у сябе тэставыя заданні для праверкі ведаў па розных раздзелах вучэбнай дысцыпліны, спіс літаратуры для вывучэння. Прызначаецца студэнтам І курса ўсіх спецыяльнасцяў дзеннай і завочнай формаў атрымання адукацыі.
Беларуская мова (прафесійная лексіка). Метадычныя рэкамендацыі па вывучэнню вучэбнага прадмета для навучэнцаў завочнай формы навучання___1___ курса. Спецыяльнасць Група 1 Група 2. Беларуская мова (прафесійная лексіка) – дысцыпліна, якая дапамагае навучэнцам далучыцца да багаццяў нацыянальнай культуры, сфарміраваць камунікатыўна развітую асобу, здольную наладжваць зносіны на роднай мове ў прафесійнай сферы, перакладаць і рэферыраваць прафесійна арыентаваныя і навуковыя тэксты, весці дзелавую дакументацыю, выступаць з навуковымі паведамленнямі і публічнымі прамовамі і інш.
- беларуская мова. Прафесійная лексіка. Канспект лекцый для студэнтаў 1-га курса вочнай і завочнай форм навучання. ўсіх спецыяльнасцей. Ляшчынская В. А. Беларуская мова. Тэрміналагічная лексіка: Вучэбны дапаможнік.- Мінск: РІВШ БДУ, 2001. Шакун Л. М. Гісторыя беларускага мовазнаўства: Вучэбны дапаможнік.
Методыка выкладання беларускай мовы. для спецыяльнасці. 1-21 05 01 Беларуская філалогія. Мн., 2001; Волочка, Г.М. Развіццѐ звязнага маўлення школьнікаў. – Мн., 2005; Яленскі, М.Г. Методыка выкладання беларускай мовы. Сучасная лінгвадыдактыка: вучэб. дапам. для студэнтаў філал. спецыяльнасцей устаноў, якія забяспечваюць атрыманне выш. адукацыі. Методыка выкладання беларускай мовы як навука аб навучанні і выхаванні школьніка як моўнай асобы. 1. Методыка выкладання беларускай мовы як навука, яе прадмет, змест, задачы. 2. Сувязь методыкі выкладання беларускай мовы з іншымі навукамі.
Коментарі
Дописати коментар